January 5, 2010

Menyenangkan perasaan bila mana kita mempunyai kawan2 or teman2 yang boleh diharapkan. 'diharapkan' itu sesuatu yang general jadi perlu di skopkan ke sesatu yang lebih tepat pada occasionnya iaitu-dalam konteks ni, kawan2 tempat aku bergantung, emotionally dan physically.

i dont believe so much on the existence of 'best friend' - cos best friend to me is someone who is really2 bestlah!
Am i too demanding?
Actually i do have one-you know who.

day after day..aku makin faham.sapa kita nak mintak yg bukan2. kalo kita tak mampu menjadi kawan/teman yang baik kepada org lain, jgn harap akan ada org yang nak berbuat baik dgn kita.So, just give our best to anyone yang ada disekeliling kita- best to me, mungkin tak best pd org lain kan.cuma jgn tekezut bila kita try utk menjadi diri kita yang sebenarnya- tak semua org boleh terima kita kecuali orang yang boleh menilai dan boleh menerima kita Seadanya kita-WOW apa yang cuba aku sampaikan ni..hehehe yes do terima i seadanya okey.

Thanks a lot to all my good friends.I mean it.Yes- you might be one of them! ..Good friends for me adalah lebih tepat dan kena pada tempatnya.

I can't imagine life without friends sebab aku ni suka bercerita dan mendengar cerita.Lebih dari tu,pada aku kawan2 ibarat meja dengan kerusi. meja boleh berdiri sendiri tanpa bantuan kerusi.tapi kerusilah yang melengkapkan dan mencantikkan sesatu meja tu provided kita tak salah pilih kerusi yang sesuailah dgn meja tu. boleh gitu?

bila makin dewasa wp perangai ada lagi kebudak2an aku lebih appreciate hubungan sesama kawan/teman sebab kita dah boleh berfikir dan nampak lebih jelas erti sesatu hubungan yang terjalin tu.

Maka, abang jgn heran kalau pun nampak umi ni jarang sgt bergayut kecuali dgn adik bradik tapi bil telefon selalu melambung cos ada je benda yang nak dikongsi dgn those good friends ni.

Semalam, berborak dgn Y dan T tentang erti sebuah 'kehilangan' pada kaca mata dan kehidupan diorang. Dalam hati ada rasa kagum, how they managed to face this life without the loved ones. Jawapan yang aku dapat simpulkan adalah- selagi mana kita tak mengalaminya kita tak akan tau dan tak akan merasai benda tu. But once you faced it, then you'll know how. And you'll manage to face it cos you have to.

Syukur, antara doa2 aku Ya Allah jangan kau uji aku dgn sesuatu yang aku tak mampu.

Bidalan ni sentiasa aku ingat dan hafal, aku dapat dari satu penanda buku masa zaman skolah menengah dulu tapi aku masih ingat lg sampai skrg-ada betulnya.

"Best friend never tell each other they are best friend. They just know".





*** Allah sepatutnya jadi 'Best Fiend' kita yg sebenar-benarnya.
Dia Maha mengetahui segala apa dilangit & bumi, tau segala isi hati tanpa perlu berselindung & berkecil hati, tau rasia diri luar dalam, kejadian diri kita Dia yang lebih tau, tanpa syarat dan prejudis setia mendengar aduan dan keluhan & sentiasa ada bersama kita time susah senang & bilamana diperlukan.Ruginya kita tak manfaatkan. ***

2 comments:

  1. Allah bagi dugaan setakat mana yang hambanya mampu tanggung. Sebenarnya depan mata kita tulah kawan baik kita time susah dan senang

    ReplyDelete
  2. penanda buku tu ada simpan lagi tak? klu ada aku nak kagum.. n nak photostat..heheheeheehhe...

    ReplyDelete

Birdie say?