December 22, 2009

How time flies.

Banyak nya perkara berlaku tak sempat nak rekod dalam kapsul masa ni.
Apapun syukurlah sebab semuanya baik2 tinggal lagi ada satu dua perkara yang tak berapa manis, tapi diluar kawalan aku.maka aku terpaksa membiarkan dia go with d flow dan serahkan pada Dia Maha penentu segala.


Aku tengah bercuti.
Menghabiskan cuti berbaki 21 hari.tapi cuma amik cuti beberapa hari je.hajat hati nak berehat2 kat rumah, melayan pokok2 sayur yang tengah berkembang, dan jadik surirumah sepenuh masa..
mintak2 aku dapat 'berehat' dlam ertikata 'rehat' yang sebenarnya..


Satu masalah aku yang paling utama adalah 'pengurusan masa'.
memang tersangatlah betul perumpamaan bahawa 'masa itu emas'.sebab tu rasa macam masa tu tak pernahnya cukup, terkejo2,itu belum buat ini belum buat, itu tak sempat ini tak sempat sudahnya semua tak dapat.
Kalau ada kursus2 untuk pengurusan masa ni memang nak sgt aku pegi.

Aku tak harap banyak.Aku harap cuma dipanjangkan umur aku dan semua insan2 tersayang- dapat kami di beri masa dan peluang untuk bersama2 berkasih sayang, membayar hutang,hutang duit, hutang budi,  menebus dosa dan salah silap pada Dia dan sesama manusia.


No comments:

Post a Comment

Birdie say?