January 12, 2010

Prince Court Medical Centre
11 Januari 2010
Lebih kurang 8.30 malam
ICU-Unit Rawatan Rapi



Deq An: Ko dulu mesti tak sangka kan Nad bila Ciki dulu...

Aku pandang dia

Aku : Ha ah memang aku tak pernah sangka..

Deq An: Dalam sejarah keluarga kitorang memang tak ada

Aku: Ciki maybe jugak ada sebab genetik.Tak taulah. Keluarga dia ada yang penah kena, mak, makcik,pakcik, atuk sedara..

Deq An: Tumour dekat spinal semua dah buang cuma dekat chest tu doctor kata too risky.Kalau cuma benign, Doc kata tak buang biarkan je. Tapi kalo bukan maybe kena kimo..

Aku: Dah lah jangan fikir yang bukan2..result biopsi belum kuar kan?

Deq An ketawa kecik : Haah aku yang advance..doc kata lepas 3 hari.

Aku : insyaAllah tak ada apa..

Kami teruskan perbualan sambil aku memandang sayu pada anakanda Najya.

Aku memang tak mampu menahan sebak dan sayu melihat dia dalam keadaan macamtu.

Walaupun aku pernah mengalami suasana hampir serupa seperti ini sesudah Abi keluar dari OT dan surgery, keadaan kali ni berbeza bila ia berlaku pada Najya yang cuma 9 bulan umurnya.

Syukurlah, pembedahannya pukul 11 paginya hingga 4 petang berlangsung dengan baik dan sempurna. Kali kedua tengok Najya agak berbeza, hari tu dia dalam sedar dan nampak senyumnya yang manis dan matanya yang redup..Malam tadi dia sedang tidur dengan lena dan aman dengan wayar2 yang berselirat tetap tak mengganggu tidurnya. matanya nampak berair dan nafasnya tenang spt biasa.

Najya tersangat comel dan tenang seolah2 takada apa yang berlaku pada dia dan kekuatan dia wp sekecil itu dapat dirasakan oleh sesapa juga yang melihatnya.

Deq An pun sangat tenang dan tak nampak letihnya wp aku boleh bayangkan hari2 yang dilaluinya kini bukan seperti hari2 biasa.

InsyaAllah, sama2 kita berdoa, tak ada apa-apa yang akan berlaku pada Najya kecuali kesihatannya makin baik dan boleh tengok dia gembira dan ceria seperti biasa. Semoga Allah bagi kekuatan kepada ibu bapanya, keluarganya dalam menghadapi ujian ini dan kembalikan kehidupan buat mereka seperti sebelumnya.

2 comments:

  1. huhu.. cedihnya x dpt ziarah dia... moga Najya baik2 aja... TQ kat korg tlg jenguk2 diorg kat sepital...

    ReplyDelete
  2. Insya Allah baik2 aja.. Price court antara tempat yg terbaik..
    panel hospital juga...

    ReplyDelete

Birdie say?