October 8, 2010

Pagi ni baru boleh bernafas dan menikmati brekfes dengan kunyahan yang lemah gemalai dari biasa.

Well, minggu ni paling lemas dengan longgokan fail yang datang bertandang. Mujurlah D.H faham.
Semalam petang dia bgtau 'takpe saya tau, banyak kerja you nak kena cope bulan ni, saya pun banyak kes.Tak payah lah you buat profile utk fail2 tu, call semua and you just pastikan document in order", "Baik Datuk".heheh...lega..(walaupun untuk bulan ni je kan..).

Alhamdulillah..dah boleh dapat rhythm dan tempo dalam tugasan yang baru dipikul Mei lalu. Awal2 tu, maak aai Tuhan je tau..mau merembes jugaklah bila terpaksa buat semuanya sorang diri. Mana nak layan mual2nya lagi..nak layan karenah orang lagi..
Lama2..alah bisa tegal biasa.Pengalaman2 sebelum ni banyak membantu.Kita  mungkin akan mengalami perbezaan cara bekerja bila kita ditugaskan di bawah Boss2 yang berbeza. Asalkan kita taat dalam mengikut arahan dan mengikut cara kerja yang diminta Boss, insyaAllah lah segala konflik akan dapat ditangani.
Tak perlu lah nak mengadap 24 jam ke mengipas ke  yang penting tu lah-kerja kita beres.

Selalunya, kerja2 kita sendiri (tugas hakiki)  yang kita buat ni takdelah mewujudkan banyak masalah.Reti ke tak reti ke boleh blajar dan usahakan jugak buat sampai dapat.
Tapi apa yg selalu  membuat orang malas nak pi kerja tu- bila timbulnya konflik2 sesama manusia. Boss dgn pekerja / rakan sekerja dalam pejabat, atau skandal dalam pejabat uuppss...semuanya berkaitan  hubungan sesama manusia ler.
Mudah2an terpeliharalah dari itu semua..amin.

Alhamdulillah.Pak Guard yang paling selamat di dunia dah pun balik  huhu..tak terbayang dah sundal bolong tu lagi time nak lelap mata akakaka..Sunyii Bi bila you takde.takde kawan  nak gaduh hahaha..sib baik ada Mirah dgn princess2 nya.Layaaan je lah..

* kagum dengan N, melalui hidup sehari2 tanpa suami yang hampir setiap hari outstation..apatah lagi suami isteri PJJ di luar sana.Semoga Allah menjaga kalian semua.




2 comments:

Birdie say?