January 29, 2010

Seminggu persiapan di buat kononnya nak sambut org2 'beso' datang sini.Panggil meeting bagai2..akhirnya dapat tugas sbg 'liason cum penyambut tetamu' "terhormat", ok fine, takde masalah.

sampai hari yg ditunggu semalam, patutnya aku kena sambut this one General Tan Sri *********. siap google tengok muka dia mana satu, mcm komando je- siap ambik no.plate keta mana tau kena bukakkan pintu dia ke nanti. then terpacak lah kat lobi dengan pakaian rasmi dengan dayang2 lain tepat kul 2.

Dalam hati, sib baik tak kena sambut ambassador dari tah negara mana2 cos dibuatnya dia ajak aku sembang kang malas lak nak melayan.mood takde.

Dengan senyuman manis2 kelat, aku, I dan M dengan liason2 lain berdirilah kat depan tu sambil berborak ttg protokol event tu then ngumpat2 sikit :-) (astaghfirullah)..then sampai pukul 2 lebih aku dan I tetiba terlihat pada kelibat seorang lelaki agak berusia yang sedang bergegas masuk Court. then aku pun cakaplah kesiankan kat org tu Kin..blablabla.......


Tetiba, habis dah sessi muhasabah diri tu, kitorg didatangi sorg lelaki berusia pakai baju t-shirt kuning.nak kata cina tapi cakap melayu, dengan tangan dia ada satu beg plastik dia kepit kat lengan. Mata dia bertumpu kat I,

Dia tanya: Ni ramai2 nak sambut siapa?

I kata: Ada duta2 nak datang.

Dia tanya: Dia tu manusia ke?

I kata: haah manusia.

Dia tanya: Kita ni manusia ke?

I kata :Ye manusia.

Dia tanya: dah tu kena sambut ke dia?

I kata: sambutlah, dia tetamu kita tuan rumah, kena lah sambut.

Dia kata: Saya selalu datang takde pun org sambut?

Muka and suara dia sinis betul.then dia terus berlalu turun tangga lobi dan tah kemana tak perasan.

Aku dgn I saling berpandang macam terkedu terdiam bila dengo kata2 akhir dia.
Yang peliknya dia mmg pandang muka I sorang dgn matanya yg tajam.

I kata, baru tadi kita bercerita pasal org2 mcm ni..
(Terus je di datangkan dgn kisah benar dan perasaan mereka2 ni..)

Yelah obvious sgt ramai2 kat lobi tak penah2nya kena sambut org2 beso 'so called' ni semua.

Betul ke Mahkamah ni satu badan bebas yang sangat bebas dan independant? atau lepas ni akan jadik pusat lawatan antarabangsa untuk org luar melihat hanya 'statistik' dan 'so called' ' kecanggihan' sistem yang ada. masalahnya, -canggih ke?







3 comments:

  1. apa yg orang tu ckp mmg la betul, tapi ini soal kerja dan protokol maa, tak leh nak buat apa.

    patutnya ko ckp la kat dia nad : "ingat saya suka sangat ke nak buat keja2 macam ni? saya pun byk lagi kerja lain sebenarnya." heheh.

    ReplyDelete
  2. tn ashraf plak kata: ckp kt pakcik tue camni: bila pakcik dtg, pakcik ckpla.. nanti kitorg datang!
    aparaan hubby ku itu.. org cite betol2 dia main2 plak.. heheh

    tapi i admit kata2nya memang menusuk di hati.. setahun i ingat... heheh

    ReplyDelete
  3. for the last para, dare to post tht Qn on CR office? bravo if u did.it's been like this since we moved to this new complex in may 2007

    ReplyDelete

Birdie say?