November 11, 2009

Turn Ummi plak jaga Mierah belah ptg.Pagi tadi Abi jaga.Ni Ummi dah ngantuk-kalau tak sebab Amierah merengek2, Ummi dah selamat dah ZZZZZzzzzzz...

Teringat sekejap tadi S tipon.bgtau yang A kata pasni takyah guna plasticware lagi dah kat umah.Tu pun lepas A terbaca yang barangan plastik ni membahayakan kesihatan.Pasni dia kata bertukar je kepada barang2an tupperware hehehe...

Tupperware ni aku rasa dah well known brand dia yg dah lama established sampaikan plasticware or bekas2 yang kita guna selalu2 tu pun org gelarkan tupperware nak menunjukkan kewujudannya sejak dulu dan punyala lama bertapak sampaikan ada followernya yang tersendiri..Macam colgate gak yg sinonim dgn segala jenis ubat gigi,mcm tula gak brand tupperware ni.

Dulu masa aku kecik2, aku dok heran napelah org beli barangan tupperware yang dah tentu2 mahal.mesti depa ni suka beli barangan2 branded takpun org kaya2 duit terlebih pasal pakai barang mahal2.sanggup bayar mahal2 utk barangan tupperware yg takde la secantik arcopal ke, correlle ke,vision ke..?..tak masuk akal.Kalau gi mana2 market or pasar malam ade je jual plasticware yang macam2 kaler, macam2 saiz n jenis- toyogo ke hapa ke lagi lawa, lagi murah, lagi beso..tapi tupperware gak yg diorg carik.

Persoalan tu berhenti takat tu jelah, memandangkan aku tak mampu beli even nak mencuba beli barangan tu pun tak terbukak hati.

Lepas kawin, aku peratikan mak, and ahli keluarga belah2 Abi semua pun rupanya peminat setia brand ni.Pakai buat basahan lagi sehari2 amboi2..org lain punya sayang simpan dalam lemari.Keluarga aku plak pakai brand cap ayam je..Bila dah jadik sebahagian dari mereka dan automatiknya menggunakan barangan ni dalam kehidupan sehari2, barula aku tau kelebihan2 brand ni.
Aku mula berjinak2 membeli dengan sebijik tumbler utk kegunaan sendiri, lepas tu bila tau Aisyah Nik Apiz jadik dealer-aku pun menambah koleksi..dapat lak sokongan Abi,(bukan senang suami nak sokong kita bab2 membeli-beli ni)hehehe....sampaila skang ni..aku meneruskan mengumpul mana2 yang aku rasa patut and mampu dibeli sikit2. (lama2 jadik bukit ye) Sekarang dah pun jadik dealer-utk kegunaan sendiri okey..


(Patutnya aku dapat komisen takpun jadik duta tupperware pasal tolong promote)


Brand ni aku taktau la samada yang terbaik ke apa kat pasaran.Mungkin ade lain tapi aku yang tak tau.tak sempat lak nak buat kajian.Tapi sekurang2nya tupperware ni selamatla digunakan untuk harian, environmental friendly, yang paling best, lifetime warranty.baloi memang berbaloi-cuma rega dia masih tak murah.dulu masa murah sikit tak mampu nak beli.skarang dah mampu beli, rega pun makin naik lagi.tak aci.


Abi dulu penah cakap kalo satu hari nanti aku bukak kedai outlet tupperware mcmana hahaha..masatu kuar muka dalam majalah aku dah jadik dealer tupperware yang berjaya bermula dari bawah hahaha...tu mesti kawan2 aku le tu yang beli..


Alah, ni seciput je dari sembang kehidupan.toksah la aku jadik fanatik sangat dengan benda2 ni nauzubillah la.saja suka suki penghibur hati..heheh..ni betul ke gaji masuk awal 2 hari ni (2 hari je?hampess)..katalog baru tupperware dah sampai ni, tak sabo nak membeli lagi hehe..



1 comment:

  1. promote tupperware nampak:0
    hrp2 wish ko nak mau bukak outlet tupperware tercapai bleh aku tumpang sekaki.

    ReplyDelete

Birdie say?