November 16, 2009

Menganta anak pada hari pertama di sekolah barunya agak sayu.

Kuatkan semangat dan berhati kering bila Mierah melaung memanggil2 aku dengan jeritan yang kuat menuju ke pintu.
Kat luar, dibalik pintu, aku dengar dia mengetuk2 pintu dengan tangannya sekuat hati, dengan menghempas2 kan badannya sambil duduk dengan rambutnya yang berjurai- buat aku hiba sekejap.
aku curi2 pandang dia dari luar tingkap, pengasuh baru dia cuba pujuk, semua tangan ditepisnya dengan kuat sambil nangis dan terus nangis panggil aku..

aku pekakkkan telinga dan laju menuju ke kereta- Allahummasalli'Alamuhammad, biasalah ini hari pertama dia tak biasa..
nanti lama2 dia ok-aku sedapkan hati.

tak sabar tunggu jam 5.30 ptg aku nak intai macamana keadaan dia ptg nanti, harap2 tangisan dia dah berenti lepas beberapa minit dia mula nangis tadi.

hari ni, hari baru aku bebetul bermula.Keluar rumah seawal 6.30 pagi masih gelap-lampu highway je yang terang.sampai ofis 7.05 minit, nak punch jari tapi tak boleh sebab tangan luka akibat bercucuk tanam malam tadi, so mesin takleh nak cam..terus hantar Mierah, mula2 dia ok- kagum dengan macam2 permaianan yang ada, setengah jam aku pujuk2 dia, bila dia leka, aku keluar dan saat tu lah aku serahkan kepercayaan sepenuhnya pada Taska Darul Hannnan, Masjid Wilayah Persekutuan.

Semoga kita semua dalam peliharaan Allah sepanjang masa.Amin.



Selamat bersekolah baru anakku.

1 comment:

Birdie say?