October 6, 2009

perlu ke buat pengakuan terbuka.
Lately ni aku rasa tak produktif langsung.Dalam erti kata lain aku mungkin makan gaji buta je beberapa waktu kebelakangan.
Aku tutup pintu bilik.blind pun tutup.aku duduk dalam ni, aku selusuri beberapa blog yang aku tak boleh berhenti dari membacanya.abis je kes cepat2 aku turun aku surf balik mana2 entry yang aku belum baca.
Hasilnya, aku jadik macam terkesima dalam bilik ni sorang2. ada la Hidayah tadi lalu masa aku belum tutup pintu- dia tanya aku sakit/demam ke..mayb muka aku macam org sakit kot.
aku nak bercakap pun sore jadik serak sbb lama sgt duduk tak bersuara.
fuuuhh...
banyak benda aku pelajari.antaranya aku terasa lebih dekat, sangat dekat dengan seseorang tu, bila kita berusaha mendekatinya.mengikuti kehidupannya walaupun dari jauh.
macam tu jugak agaknya kalo kita berusaha mendekati Tuhan.mesti akan lebih2 terasa dekat dgn dia, hari2 nak berjumpa dia..(nadiah, jangan cuma pandai bercakap boleh tak?)
wonder tak blog apa yang aku baca sampai hampir banyak merubah persepsi diri aku terhadap sesuatu. Aku terbayangkan MIL. Aku mungkin lebih memahami keadaan dia skarang.
aku terus terfikirkan menu apa nak masak untuk mak.khamis ni sampai weekend mak ayah akan dtg sini utk treatment- so, aku kena carik menu yang berkhasiat dan membolehkan mak makan dengan banyak dan berselera.
Ok, kat mana ada pasar yg segar ek-aku malas btul nak carik bahan basah kat kedai runcit-ayam tu kdg2 berendam lama dalam air batu sampai lebam2 aku pun tak bselera nak masak.
mungkin ada pantang larang pemakanan yg aku kena aware.selama ni, aku berpegang pada, asalkan makanan itu kita tak makan secara keterlaluan, insyaAllah tak akan memudaratkan. Lebih2 lagi, tak ada doktor yang menghalang apapun jenis makanan yg boleh di makan-
tapi, aku rasa kena ikut jugak mana2 yg boleh di ikut.mungkin petua lama ada baiknya.
Tadi pagi, aku terasa macam nak kembali ke bulan Ramadhan. bulan di mana aku bersemangat utk menjalani hidup sehari2.pagi aku sungguh segar dan besemangat.
pagi ni, aku rasa aku manusia paling tak guna, tak boleh nak teruskan amalan bulan ramadhan, lebih teruk aku tinggalkan pulak apa yg jadik amalan.pagi ni nak bangun tido pun jadi malas.
Aku patut tinggalkan blues aku ni skang.bukak balik pintu dan buat keja yang sepatutnya.
macam2 benda ligat dalam kepala.
kalau boleh aku senaraikan;
-tak payah la kan.senaraikan banyak2 pun x guna kalo tak buat.biar minda menggerakkannya.
sudah!

1 comment:

  1. hahaha..akhirnyaaaa awak kembali! ada masa tu... kita mmg akan ade perasaan blues tu... mcm nadey smlm la! last2 smpi opis kul10+ hahaha.. tp arini semngat jerr nak g opis.. smpi takde poon rasa2 ngantuks ni...

    ReplyDelete

Birdie say?