September 29, 2009

Baru lepas baca satu blog yang menginsafkan,boleh aku kata.

Suka aku dengan penulis2 yang menulis berdasarkan pengalaman sebenar.bukan karangan biasa tapi penuh dengan kata2 azimat -walaupun dia tak sedar itu adalah kata azimat, bagi org lain yg baca, ia berikan inspirasi sebenarnya.
semalam pegi hukm dgn abang, dalam hati aku terdetik, alangkah baiknya bagi org yang sehat walafiat, yg tak pernah sakit misalnya atau org yg selalu berubat dan dirawat ditempat yang mewah, sekali kala turunlah berpijak ke hospital2 biasa- dalam setiap langkah perjalanan kita ke dalam hospital tu macam2 jenis orang ada , macam2 jenis pesakit ada, macam2 jenis dan bentuk gambo penyakit yg ditampal didinding2 pun ada.

semua tu bakal memberikan kesan.semua tu buat aku terdiam dalam hati..berteka teki sendiri.baru kita tau, disebalik hingar bingar ibu kota dan keseronokkan hidup sehari2, disebalik dinding hospital itu sendiri ramai rupanya yg bergelut dgn nyawa sendiri..usahkan sakit kronik, tengok budak demam atau patah jari pun boleh buat kita tersentuh..air muka dan redupnya mata kanak2 yg tak berupaya melawan sakit.

tu lah aku pun tumpang timbang berat sekali semalam.puasa aritu turun 4kilo.pas raya naik balik 4 kilo.sadis.abang cuma check darah, regular check up setiap beberapa bulan sebagai langkah pemantauan.syukur alhamdulillah..
jika tak diberi ujian begini terhadap kami, aku pun tak tau dah kat mana aku sekarang agaknya..mungkin terlalu seronok dengan kehidupan dunia yg ada.


berbalik pada blog yang aku baca ni tadi..
aku kagum pada semangatnya- kak yati @ mamayati..aku tak dapat bayangkan melalui pengalaman sepertinya.
pokok pangkalnya tetap harus berbalik pada Dia.

Say thank you, Allah!

Count your blessings.......
Do not cry if you don't have a pair of shoes,for they are others who may not have a foot
Count your blessings...
Do not whine if you do not have a car to drive,for they are others who may not have legs to walk
Count your blessings....
Do not complain if you have been diagnosed with chronic illness,for they are others who just died without a chance to say goodbye.....